Få styr på tiden med en tidsregistrerings APP

Timeregistrering

Er det svært at få overblik over, hvor mange timer dine medarbejdere har arbejdet på et specifikt projekt? Med timesedler i papirform og excelark, der skal udfyldes er det ikke sådan lige at danne sig et overblik over, om timeantallet på et projekt er ved at løbe løbsk. Der er dog en virkelig god måde at få styr på dine medarbejderes timer, nemlig med digital timeregistrering. Læs med her og få at vide hvorfor.

Få hjælp af digital tidsregistrering

Hvis du ønsker at få hjælp til projektstyring, løn, økonomistyring, materialeregistrering, kvalitetssikring, timeregistrering med mere, er det en god ide at kigge efter et digitalt tidsregistreringssystem, der har alle disse funktioner integreret. Nogle af systemerne kan endda arbejde sammen med de regnskabssystemer, lønsystemer osv., som du benytter i forvejen. Det vil sige, at du ikke skal til at sætte dig ind i en masse nye programmer. Timestyringsprogrammet tager data fra de andre programmer og samler dem, så du kan se det hele samlet. Det giver et rigtige godt overblik, der vil gavne din forretning økonomisk.

Glipper overblikket i en travl hverdag?

En essentiel del af din forretning er at vide hvor mange timer, der bruges på de projekter virksomheden arbejder på. Når du giver et tilbud estimerer du jo hvor lang tid, du mener det vil tage, og tager det længere tid, betyder det, at fortjenesten bliver mindre. Hvis du benytter dig af papirtimesedler får du måske først overblikket, når projektet er slut. Og for at få et præcist timeforbrug for et specifikt projekt kræver det, at medarbejderne er omhyggelige med få skrevet tidspunkter ned, når de for eksempel skifter mellem projekter i løbet af en dag. Så det kræver en del arbejde af dig eller en kontormedarbejder at få lagt det rigtige timeantal sammen for de enkelte projekter. Måske sker det aldrig rigtig, fordi hverdagen er travl og det næste projekt allerede fylder dagen ud. Det betyder, at du måske aldrig rigtigt finder ud af, hvilke projekter du tjener mest på, og hvilke du måske helt skal undgå at sige ja til. Arbejdsbyrden gør at overblikket glipper, og virksomhedens overskud ikke er så godt som det kunne være.

Hvad er digital timeregistrering?

Hvis du investerer i et online system til kontrol af timer m.m., får du adgang til digital timeregistrering. Det foregår på den måde, at dine medarbejdere får en app installeret på den mobiltelefon eller tablet, som de har med ude i marken. Når de skal registrere deres timer, trykker de ind på app’en og benytter enten en stempel ind funktion eller går ind på det projekt, de arbejder på og skriver starttidspunktet. De kan også gøre begge dele. Når de stempler ind og ud behøver de slet ikke at skrive et tidspunkt. De skal bare trykke på en knap. Når de stempler ud efter, at arbejdsdagen er slut ryger deres timer direkte ind i systemet og kan ses med det samme. Det samme gælder, når de skriver timer på et specifikt projekt. Det vil sige, at du øjeblikkelig, bare ved at gå ind på et projekt, kan se timeforbruget og sammenholde det med det estimerede timeforbrug. På den måde kan du hele tiden følge med i, hvilke projekttyper der eventuelt trækker for mange timer i forhold til, hvad du tror. Dermed har du et rigtig godt redskab til udvikling af din forretning.